NVIDIA, mod yapımcılarının oyunları yine düzenlemesine ve DirectX 8 ile 9 oyunlarına ışın izleme özellikleri eklemesine yardımcı olacak RTX Remix isimli platformunu duyurdu. Modcular bu aracı kullanarak eski oyunların dokularını ve ışık efektlerini kıymetli ölçüde güzelleştirebilecek. Ek olarak, klasik oyunlar NVIDIA DLSS’den faydalanabilecek. Hatta Portal with RTX bunun örneklerinden birisi olarak duyuruldu.
NVIDIA RTX Remix kullanılarak oluşturulan bir oyun modu, oyunun orjinal API’sini 64-bit Vulkan işleyicisi ile değiştiriyor. Modcular, RTX Remix modlarını kolay kolay evraklara aktarabilecek ve akabinde bunları yürütülebilir belgenin yanında bir oyunun dizinine sürükleyip bırakabilecek. NVIDIA, bu yeni RTX modlarının Nexus Mods yahut öteki sitelerden gelen modlarla çakışmamasını sağlıyor.
NVIDIA RTX Remix, sabit fonksiyonlu grafik süreç çizgilerini destekleyen oyunların varlıklarını yine işliyor. NVIDIA, bu yeni dönüştürülen varlıkların Adobe Substance 3D Painter, Autodesk Maya, 3DS Max, Blender, SideFX Houdini ve Unreal Engine üzere tanınan oyun geliştirme uygulamalarıyla çalışması gerektiğini argüman ediyor.
Onlarca yıllık oyunlar ekseriyetle ışın izlemenin gerektirdiği birçok bileşenden ve bilgiden mahrum. NVIDIA RTX Remix, kullanıcıların fizikî tabanlı sürece materyalleri, olağan haritalar ve artırılmış geometrik detay üzere özellikler eklemesine imkan tanıyor. Bu ek bileşenler, oyundaki yapay aydınlatma şartlarına reaksiyon verebilecek. Modcular ayrıyeten birkaç ek ışık efekti ekleyebilecek yahut ışın izlemeli gölgeler, ortam tıkanıklığı, yansımalar ve global aydınlatma eklemek için mevcut dataları değiştirebilecek.