AMD, Mart ayında Fidelity FX Harika Resolution 2.0 (FSR 2.0) teknolojisini tanıtarak kıymetli bir adım atmıştı. Şimdiki duyurulara bakarsak kırmızı kadro yükseltme teknolojileri üzerinde çalışmaya devam ediyor. FSR teknolojisi yeni bir güncellemeyle birlikte 2.1 sürümüne yükseldi. Üstelik FSR 2.1 şimdiden Farming Simulator 2022’ye uygulanmış durumda.
FSR 2.1 ile algoritmada birtakım geliştirmeler yapıldı, lakin fakat FSR 2 API değişmediği için geliştiriciler açısından büyük bir değişiklik olmasını beklemiyoruz. Yeni sürümle birlikte görseller aslına daha uygun halde görüntülenecek. AMD ayrıyeten dikkatli bakıldığında görülebilen çeşitli artefaktları giderdiğini belirtmiş.
AMD, FSR 2.1 ile yapılan iyileştirmeleri vurgulayan bir görüntü sunumu hazırladı. FSR 2.1 güncellemesine ait tüm geliştirmeleri aşağıdaki tabloda bulabilirsiniz.
Değişim | Etki |
---|---|
Kilitli pikselleri azaltmak için kullanılan hareket vektörü sapması. | Böylelikle temel piksel renkleriyle eşleşmeyen hareket vektörleri ile gölgelenme meseleleri hafifleyecek. |
Çözülme mantığı artık objeler ortasında sırf küçük derinlik ayrımı olan alanlardaki bozulmaları algılayabiliyor. | Bazı çözülme olaylarında gölgelenme problemleri hafifleyecek ve yükseltme kalitesi güzelleşecek. |
Bazı yarı hassas hesaplamaları tam mutlaklığa dönüştürerek uygunlaştırılmış çıktı kalitesi. | Üretilen yükseltilmiş manzaranın genel renk aralığı ve süreksiz kararlılığı güzelleşecek. |
Reactive Mask güncellemeleri:
|
Parçacık üzere şeffaf geometrideki gölgelenme sıkıntıları hafifleyecek. |
Composition ve Transparency Mask güncellemeleri:
|
Temel piksel renkleriyle eşleşmeyen hareket vektörleri ile gölgelenme sıkıntıları hafifleyecek. |